2010. február 9., kedd

Ricsi-Magyar, Magyar -Ricsi szótár I.

*A legfontosabb szó az életemben az a hamma. Ez jelenti az összes olyan dolgot, amit a számba veszek, mint a cumi, az étel és az ital. Ezért Anyáék kicsit bajban vannak, hiszen nem mindig tiszta, hogy mit is szeretnék. Ha végül kiderül, hogy enni szeretnék, akkor a repertoárom a következőkből áll: tészta, birsli-virsli, illetve bőszen mutogatok a hűtőre, hogy Én akarok most választani.

*A családomat tekintve tudom Apát, Anyát, Papát, Mamát és Dédit szólongatni, illetve a barátaim közül Ájót-Ákost, Papa-Patrikot és Andot-Andit ( Patrik barátom anyukája) vagyok hajlandó kimondani. Ha Anya bepróbálkozik más nevekkel, csak 1 nagy mosollyal nyugtázom, hogy tudom kiről van szó, de a neveket nem vagyok hajlandó kimondani.

*Reggel felkelés és az akvárium világítása után a soron következő dolog, hogy verem a rumliszoba ajtaját és azt mondom: zii- azaz porszívózni akarok!

*Az állatokat sem nevükön hívom, hanem a hangjuk alapján , mint: bee-bárány, búú-tehén, vau-kutya, miáú-cica,-csacsi, brum-maci, aés a kakas pedig tata Nálam.

*az igéket tekintve elég kicsi még a szókincsem, de biztos hamarosan változik a helyzet. Sokat használom az elme-elment, eltö-eltört, nemme-nem megy, gyejegyere ho van- hol van? szavakat.

*Rendes gyerekhez méltóan tudok köszönni, hogy szia és ha szimpatikus Nekem valaki akkor még puszit is hajlandó vagyok dobni Neki :).

*És persze az elmaradhatatlan nem és de szó, amit kristály tisztán ejtek ki

*Karácsony óta pedig akár 2 szót is összepárosítok már: szia Papa, Anya gyeje, vau-hamma-ami annyit jelent, hogy enni kell adnom a kutyáknak, stb.

*ezen kívül a szótáraim részét képezi: autó, ninó, hinta, mele-meleg, foó-forró, billany-villany, hoppá, brum-motor, baba, sihuhu-vonat, bim-bam-harang, duda-ha dudál a vonat, csicsi-ha aludni megyek, itt van, ott van, hó-, duda- vonatkürt,

* új szokásom pedig, hogy szólok, ha bekakiltam (még akkor is ha nem igaz :) - van tata!

*ha pedig olyan dologra kérdeznek rá a szüleim, aminek a nevét nem ismerem, akkor azt mondom, hogy az jigú

3 megjegyzés:

  1. Hát ennyi szóhoz már tényleg szótárt kell alkalmazni. Egyébként ahogy olvastam a repertoárt eszembe jutott, hogy a Hó- szót Blanci is mondja, csak ha valamit nem mond napi szinten, mint nálunk is a HAMM-ot akkor azt nem veszem még készpénznek hogy tudja is mit jelent :-))
    Remélem ez a hónap nálunk is áttörés lesz és sokat fogunk fejlődni és nem sokára annyi szót tudunk majd, mint Ricsi. Nagyon ügyes, okos fiú. És a kép is klassz róla, elég vagányul néz ki :-)))

    VálaszTörlés
  2. Timi: Én is akkor vettem észre, hogy mennyi mindent mondogat, amikor írtam, és még ezt is azt is hozzá kellett vennem. Szerintem Blanka is ha beindul akkor be sem áll majd a szája és élvezni fogod!

    LiliNortianyu: Köszi szépen még 1x!

    VálaszTörlés

Ilyen öregek vagyunk :)

Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers